Tasmania heuvelachtiger dan Australia + foto's ha - Reisverslag uit Deloraine, Australië van Jet Chris - WaarBenJij.nu Tasmania heuvelachtiger dan Australia + foto's ha - Reisverslag uit Deloraine, Australië van Jet Chris - WaarBenJij.nu

Tasmania heuvelachtiger dan Australia + foto's ha

Blijf op de hoogte en volg Jet

18 Februari 2014 | Australië, Deloraine

Tasmania heuvelachtiger dan Australia.

We tuffen lekker door de Bergen. ‘Thermometer van de auto is wat hoog’ zegt Chris. ‘Ach het is een warme dag’ zeg ik. 5 minuten later… staan we op 2000mtr hoogte stil en horen we geborrel onder de motorkap. We aanschouwen een groene vloeistof die alle kanten opspuit en dankzij de zwaartekracht uiteindelijk op de grond belandt.

Starend naar de auto van ‘wat doe je ons aan’ schieten australiers ons te hulp. Niemand heeft ducktape voor de geklapte (niet-)coolvloeistof reservoir. Dichtgeplakt met iets wat lijkt op plakband en nog in de auto lag en gevuld met water verlaten we remmend Mount van Dijck, die wellicht vernoemd is naar een ander gestrande nederlander.

Vol spanning komen we aan op een mooi plekje aan een rivier aan de voet van Mount Roland waar we zullen overnachten.

De volgende dag vertrekken we naar het dichtsbijzijnde dorpje Sheffield.
Om het kort te houden: 3 uur gedaan over 15 km. Rijden-oververhit-af laten koelen, rijden-oververhit-af laten koelen...

Het hele dorp is in rep en roer om ons te helpen. We hebben geluk, Steve kan het plastic reservoir smelten (de enige plastic specialist in Tasmanie die er sinds 4 dagen woont!) Vervangen voor een nieuwe kost $280 (200,-)
Ludo (een nederlander die er al 40 jaar woont) nodigt ons uit voor thee.
Nadia (dochter van Ludo) nodigt ons de volgende dag uit om naar de honey factory te gaan, zodat we daar kunnen werken en we bij haar thuis kunnen overnachten wanneer de auto in de toekomst weer kapot zal gaan. We volgen haar met de auto, zodat we voor-het-geval-dat weten waar ze woont (mount Roland).
We komen aan-zetten de auto stil-en we hebben een deja vu. We kunnen meteen blijven slapen.

Inmiddels is de auto gemaakt door Claude (Nadia's man) en Chris. 2e hands reservoir van de sloop en de radiator schoongemaakt. Hij heeft het nog nooit zo goed gedaan! $ 5,- hi

Het is zo gezellig dat we er al 1,5 week zitten. We hebben een huge slaapkamer en een badkamer voor onszelf. En als dank zijn wij de tuin aan het opknappen.

Dus eindelijk hier onze eerste foto's waar zo lang op is gewacht.
Internet gaat hier via de satelliet en het uploaden ervan duurt 30 min per 10 foto's grrrr

Ondertussen ga ik caramel slice maken (google maar)

• 19 Februari 2014 - 12:17

Taam:

Jeeeeeeeeeeeej! Eeeeeeeeeej!!
    Klinkt allemaal heerlijk op de bonnefooi en gezellig :D
    Leuke foto´s! Haha vooral die dat je je benen staat te scheren in de middel of nowhere ;)
    fantastisch busje trouwens!
    Heel veel plezier, dikke knuffel uit het Haagse! Taam

• 03 Maart 2014 - 20:17

Annemarie:

Wooow, wat ziet het er moooi uit allemaal! Fijn dat het goed met jullie gaat. Hopelijk tot snel! Dikke zoenen

• 06 Maart 2014 - 07:15

Jet:

He als ik hier schrijf, ontvangen jullie dit dan?

• 09 Maart 2014 - 21:45

Taam:

ja!

• 12 Maart 2014 - 10:50

Loes Huijgens:

Lieverds, wat een leuk reisverslag met die foto's.

Wat leuk om zo te zien hoe mooi het daar is. En wat een spannend avontuur met de auto in de bergen.Fijn dat jullie geholpen werden, bakken achter in de auto een super oplossing!!
    Hier alles prima, het weer is uitzonderlijk zacht met een heerlijk zonnetje. Punkie poes geniet er ook volop van.
    Hij wordt in mei 19 jaar!! Ik ga foto's proberen te sturen, even uitzoeken hoe dat moet.
    Voor nu: knuffels en een fijne voortzetting van jullie reis.
    xx loes