On the road Jindabyne --> Lake Entrance - Reisverslag uit Deloraine, Australië van Jet Chris - WaarBenJij.nu On the road Jindabyne --> Lake Entrance - Reisverslag uit Deloraine, Australië van Jet Chris - WaarBenJij.nu

On the road Jindabyne --> Lake Entrance

Blijf op de hoogte en volg Jet

07 Februari 2014 | Australië, Deloraine

Goedemorgen Jacob's Creek in Kosciusko National Park! Oftewel Kossy NP want waar wij 'je' achter plaatsen is hier alles met 'y' verkleind. Sunglasses/sunny, mosquito/mozzy, etc.

Scherpe, schuine, stijle, modderige, met afgebrokkelde stenen, diepe tot zeer diepe (!) groeven, voert deze weg ons langs de rug van de berg van kunst inspirerende eucalyptus bomen, waarvan de kleuren feller geworden zijn door de laaghangende bewolking, naar valleyen met gedeelten weggebrand hectaren, naar 40 meters rijkende gum trees in volle kleuren groen. Een prachtige en adembenemende rit ha.

We rijden een bocht om, klimmen langzaam omhoog (met een flinke aanloop beginnen we met 100 de hEUVEL, zien we de snelheidsmeter tijdens elke klimmende meter naar beneden zakken en zijn we trots als ze boven de 20 blijft whaha).
We zien een topje van een berg, een wolk. Nog een beetje gas, nog een bergtop, weer een beetje gas weer een bergtop vergezeld met een wolk. En zo staan we met grote ogen en tintelend op onze voeten een beeld te aanschouwen die niet naar waarheid te fotograferen is.
Een bergketen van 3 a 4 toppen. Wolken verstoppen de ene top en de andere wordt zichtbaar. Dan staan we in een wolk en zien niets meer.
We maken lekker lamsvlees klaar en spelen scrabble, de bui afwachten we hebben geen zicht.
Zo'n 1,5 uur later klaart het op. De 3 a 4 bergtoppen waren een schim. De wolken hebben plaatsgemaakt voor een verbluffend uitzicht over een ontelbare bergketen. De zon die nog een weg zoekt door de wolken aan de horizon laat ons de achtergelegen valleien zien. Geen woorden...

Een verweerde picknicktafel, een met stenen omringd gat in de grond en boomstammen om rond het kampvuur te gaan zitten om mozzy vrij te blijven met zonondergang.
Ernaast staat een boom. Een stam van 4 meter omtrek, 3 aftakkingen wat op zichzelf bomen hadden kunnen zijn, 1 ervan reikt 8 meter verder hangend over de rivier. 'Ruik eens' zegt Chris waar een 4de aftakking ooit is afgezaagd om wegversperring op te heffen. Sta ik dan ruikend aan een boom, nog net niet knuffelend, denkend in de maling te worden genomen, vanille!! Na een rit van 3 uur (afstand 115 km), alle kangaroo's, bambi's en wombats (familie van de koala) en fauna ontweken komen we aan op deze idyllische plek.

Tags: nu